nuffnang

nuffnang LR

Sunday, September 11, 2005

Mengapa Begitu?







Tadi aku kuar ipoh... macam biasa... sorang..
reminds me masa zaman-zaman jadi student first year kat utp dulu.. selalu je kuar ipoh solo.. ye la... nak ngorat orang masa tu tak berani.. skang pun sama la... cuma terbalik je.. skang ni orang plak ngorat kita kah kah kah... dunia nak terbalik ke?


tapi kalau setakat jeling-jeling aku buat dekk je.. tapi bila tengok orang lain jalan dengan awek tu terasa gak.. kita bila lak... tapi datang lak kata-kata dalam hati "ah! malaslah" nampak gayanye lambat lagi la... hahaha... orang kata kalau kita tak cari.. nanti akan datang sendiri kat kita... ye ke? perhaps...


tapi apa yang sure.. from this september to november.. i will not be able to find one... will be too busy handing over work and document... four petronas engineers have to handover their task and document to me... ONLY ME! coz in that power plant now... we have only 2 engineers. the plant manager and me!


just that i hope time raya nanti jangan tak dapat balik kampung sudah... dah nak setahun dah aku tak balik kampung... sekali jumpa abah... abah kata dia nampak kita dah lain, wajah dah berubah.. and so is mama..


saudara mara pun sama la.. tapi bila time raya gitu aku sure soalan kawen memang tak boleh nak elak lagi dah... so far sepupu2 yang sebaya hatta yang lagi muda sekali pun dah kawen.. aku lak tak dapat nak pegi... time raya nanti sure kena tanya bila bleh nak makan nasik minyak kita?
kalau diorang tanya gitu aku nak jawab
"bulan duabelas nanti... tapi tak tau lagi tahun bila... hahahaha... kalau nak cepat tolong le bawak bakal pengantin perempuan sekali..." (ayat yang last tu macam tak berani je aku nak cakap) hahahaha lantak la...

2 comments:

  1. Allo. Lama tak dgr cerita. hehe

    -Pydd-

    ReplyDelete
  2. huhuhu biasa je... pressure gak la keje handover nih...

    -abe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pages