nuffnang

nuffnang LR

Friday, March 15, 2013

Busy Gedebak Gedebuk

Rasanya dah lebih 2 minggu tak mengarang entry dalam blog. mungkin sesetengah orang ingat apalah yang dibusykan sangat. nak kata tak busy rasanya tiap-tiap hari schedule padat memanjang. selalu menjawab telefon. dan yang selalu dengar 
"Hi Mr, Eric, this is Jennifer I called you yesterday remember, could you please bla bla bla..."
then few hours later
"Hi Mr. Eric could you please send me your bla bla bla..."
then today
"Hello Mr. Eric this is me again, I have tried to talk to them but they still want to see you face to face and show you the plant equipment and you need to be there"
few hours later
"I need you to fill the form for the country entry pass"
ok fine tapi ada lagi...
"please send me the copy of your flight e-ticket so that I could confirm your attendance"

eric sendiri tak confem lagi nak pegi ke tak. rasa tak sedap hati pun ya. a chill along my spine pun ye jugak. Tengok la esok macamana dia reply my email. Ginilah hari-hari kalau tak Jennifer, eve atau katie, eileen, catherine dan sebagainya sampai eric sendiri tak tahu siapa yang mana dan dari mana. yang pasti dari negara yang sama cuma syarikat yang berlainan. negara yang tak jauh tapi eric cuma sempat jejak kat airport untuk transit je.

Negara ni eric tak pilih pun dalam choice tapi yang taknak tu lah yang dok kejar eric dari pagi sampai petang. bukan nak jual mahal pun just that aura-aura yang terjadi di Brunei seperti menjadi satu phobia. dan yang pasti Allah itu Maha Adil. 

mereka sedang menerima pembalasan. sampai sekarang position eric sebelum ini tiada pengganti. dan baru dua tiga hari lepas nampak online advertisement sedang mencari orang for my previous position. Project memang critical, dan baru start tapi takde replacement staff. kalau tak ada pengganti sapa yang kena? ex-department manager la... memang padan la dengan muka engkau syaiton!

sebenarnya position tu dah eric 'bom*' sebelum aku blah dulu. kenapa? sebab tak mahu rakan-rakan seperjuangan terkena dan teraniaya macam apa yang dah eric alami. biar si manager tu tanggung segala kesalahan penipuan yang di ceritakan di dalam interview untuk position tu.. biar semua beban dia yang tanggung baru puas hati.. hahaha...


(Bom* bahasa yang selalu diguna oleh gangster dan juga penarik kereta yang biasanya lebih menjurus kepada perbuatan sabotaj tanpa disedari oleh pemilik. contohnya seorang samseng mahu bom sebuah restaurant, secara tiba-tiba untuk tempoh yang lama, semua regular customer tidak lagi makan dikedai tersebut dan mencari kedai lain. semakin hari perniagaan semakin merosot sehingga tauke kedai terpaksa gulung tikar tanpa di ketahui sebab dan musababnya (kes kena bom kaw kaw). Dalam filem KL gangster pun ada guna. kenalan yang join gangster pun selalu guna. Eric pun guna tapi takdela sampai peringkat kaw kaw... yang pasti dengan niat suci murni hahahaha...)

(HOME)

3 comments:

  1. huhuhu...

    have a good day eric :)

    ReplyDelete
  2. huhuhu org kedah slalu guna istilah..biaq depa kena getah..br depa taw...

    ReplyDelete
  3. TQ Rapunzeel

    pinjam dialog P.Ramlee masam-masam manis
    "amboi hang tunjuk act kat aku no! kalau datang alor staq kepala hang aku putaq" mak orang sebelah hahahahaha...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pages