nuffnang

nuffnang LR

Sunday, July 17, 2011

Lepak Rumah Makan-Makan







This time takde jalan-jalan cari makan macam blog lepas, yang ni lepak rumah makan-makan. Naper ek? sebab menu ni takde kat mana-mana restaurant samada di Jubail, Dammam, Dahran dan kawasan-kawasan yang sama waktu dengannya. as I wrote a story before in Jubail episode 42, ada soalan 'nakal' yang mengganggu konsentrasi di subuh hari mengenai makanan seperti ayam percik dan sebagainya.. tetiba ada lak orang yang nak 'test power' skill masak, yang untung eric jugak yang dapat makan hehehe...

ayam percik kelantan made in Jubail.
Walaupun ayam percik ni bakar dalam oven je, kuah percik power buat pengubat sebelum balik ke Malaysia (kelantan). walau macamana pun yang bakar atas bara dengan suasana kampung halaman tetap dalam ingatan. Ayam percik Kampung sireh.. Tungguuuu... 30hari je lagi, (tapi kena tunggu buka puasa, tengah bulan puasa tu!)

Kepah kot.
Yang ni kepah kot. Eric tidak arif dengan jenis-jenis kerang kecuali kerang, tiram (oyster), etak dan lala. rasanya seperti 'lala' (jenis kerang yang ada pattern kat cengkerang)

Mentang-mentang la tengah musim kurma, ni pun masuk menu sekali. kurma muda beli kat stesen minyak je. lebih kurang 20riyal untuk 2kilo. ni la cara arab makan time breakfast. 
try it... kurma muda with fresh cream

Yang paling special, ketupat sotong! terjumpa lak sotong fresh kat pasar, besar lak tu, saiz yang paling best ialah saiz sederhana. kalau ketupat sotong saiz macam ni kat pasar ramadhan KL mau RM3.50 seekor. makan je 3 ketul terus cancel dinner, siap kena sambung time supper lagi. Fuh!!
Ketupat sotong (recommended di bulan puasa) hahaha

Rib eye steak
Yang last ni menu sesat. Tidak termasuk dalam kategori lepak rumah makan-makan sebab yang ni makan kat Intercontinental Mexicana Restaurant. Chili's dah try, Applebees dah try, special event... try la sekali kat Intercontinental lak. Chili's steak (taste boleh bagi 4 star*), Applebees (taste 3 star), Mexicana Intercontinental (taste 4 star, service 5 star)

*star: Aiyaaa itu pun lu talak tau ka moi? star itu bintang ma! macam itu lagu twinkle-twinkle little star... itu budak-budak kicik pun tau nyanyi ma!




tidak di taja oleh chili's

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pages