nuffnang

nuffnang LR

Saturday, March 05, 2011

Jubail Episode XXVIII: Colors of Spring



Dalam sebulan duayang lepas, apabila keluar memandu bersiar-siar samada di jubail atau di dammam, biasanya hanya nampak pokok je yang hidup segan mati tak mahu. tetapi dalam seminggu dua kebanyakan pokok mengeluarkan bunga dengan pelbagai warna yang terang. walaupun pokok liar yang tumbuh di tempat yang terdapat sumber air pun mengeluarkan bunga. before this tak pernah notice banyak pokok bunga yang mengeluarkan bunga selain dari pokok bunga kertas. 





I don't know jenis bunga apa yang berada di sepanjang jalan sekitar Fanateer, sekitar pantai Dammam, dan sebagainya. Apa yang pasti, bunga-bunganya kembang mekar dengan warna yang begitu terang.paling banyak bunga berwarna magenta dan pink. even pokok-pokok yang tumbuh semulajadi pun mengeluarkan bunga. 

Oleh kerana banyak pemandangan yang indah penuh dengan bunga-bungaan, maka ramailah puak-puak india berposing ala-ala bollywood syok sendiri. berbaring atas rumput tepi pokok bunga. kalau buat gaya camtu kat malaysia sah jadi bahan gelak sampai berguling-guling. kalau bayar suruh eric buat gitu pun sure tak buat punye. tapi pak arab pun selamber je, diorang pun layan hindustan kat kedai makan. nasib baik tak pernah nampak yang amik video berguling-guling kat atas padang hahaha.
baru one snap, sekali lampu dah hijau daa.. 

sebenarnya memang nak shoot a few picture, tapi time nak shoot kat traffic light, time tu la the light turns green. sini once the greenlight is on kalau tak jalan memang kena hon bertiang-tiang dibelakang. tak kiralah tak sampai sesaat pun kena hon. arab, mana tau erti kesabaran walaupun kita selalu dengar sabar itu separuh daripada iman.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pages