nuffnang

nuffnang LR

Wednesday, June 27, 2012

Sea Breeze Therapy


kerja lima hari seminggu dengan kerja yang kita tak berapa minat amat cepat untuk terasa penat. bila terlalu banyak equipment yang di beri tanggungjawab hanya kepada seorang mungkin agak beratdan keterlaluan. semakin hari bidang yang diceburi semakin jauh menyasar dari bidang sebenar. jadi untuk membuat keputusan untuk menghentikan dilemma ini satu keputusan yang agak berat harus dilakukan. sooner or later I must end it. adakah interviewer tersilap orang, a new guy came in and directly sent to site work! bukan aku ke yang dijanjikan macam tu masa interview dulu?!! pening kepala gak bila memikirkan masalah macam ni. 

"you will learn something new" 
My A**!! learn macamana kalau tak pandai nak tunjuk ajar? learn macamana kalau tak ada site visit? learn macamana kalau tak ada training? learn macamana??? lain la kalau idup dalam dunia 'the matrix' download je dari program terus settle. 





Jadi untuk menghilangkan semua keserabutan, selepas balik kerja, eric decide untuk mengambil angin di tepi pantai. sebulan dok lalu je jalan tepi pantai, selepas sebulan barulah menjejakkan kaki menghadap angin laut china selatan. mendengar deruan ombak and feel the sea breeze. lama gak eric duduk melihat pemandangan laut menenangkan hati.

disebelah timur pantai kelihatan seorang mat salleh sedang berjogging, dan di sebelah barat pantai lak a couple of teens sedang kelihatan frust menonggeng (hahahaha). tapi bila tengok kereta yang di pakai, rasa macam 
"damn! impossible budak tu mampu pakai kereta macam tu unless bapak dia pehin atau pangeran kot". 
dan budak tu mungkin namanya awangku. (ni kalau ada masa eric ceritakan pasal nama orang-orang sini) this is the view this evening thru my blackberry, walaupun laut tak sebiru lautan teluk parsi, but still you will feel serene and peaceful...
Eric tak tau apa nama pantai ni

Mendung berarak few minutes later hujan...

ps: maybe setiap petang boleh selalu datang sini, a good mind therapy  :)

1 comment:

  1. wow. matahari terbenam pasti sangat indah kat situ kan...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pages