nuffnang

nuffnang LR

Sunday, May 06, 2012

Mini Qatif


Seminggu sebelum eric blah dari plantnya, Eric terbaca email tentang post rotation, pertukaran antara plant MTBE (Methyl Tertiary Butyl Ether)dengan plant EDC. Buat pengetahuan para pembaca, superintendent eric adalah dari kaum syiah. dan ketika eric join plant EDC (Ethylene DiChloride) baru eric sedari semua bangsa tempatan, termasuklah OMC, Foremen, Millwright dan pipefitter adalah dari kalangan kaum yang sama! Cuma 3 orang maintenance supervisor termasuk eric yang bukan dari kaum tersebut.

Biasanya pada waktu zohor dan asar, 3 orang ni je lah yang menjadi imam solat kepada pekerja kontrak kat surau EDC selain dari mutawwa (link mutawwa) dari EDC operation department. Bila check email, abu saif akan ditukarkan ke mtbe, manakala abu sattam menggantikannya. Abu sattam adalah juga dari kaum yang sama dengan si superintendent. Eric pula akan blah dari plant dalam masa seminggu, dan akhirnya cuma tinggal abu nasir seorang sahajalah dalam maintenance department EDC yang bukan dari kaum sesat mereka.

Apabila disiasat organization operation and production, nampaknya kaum tersebut dari plant lain juga ditukar ke tempat yang sama. nampak gayanya, kalau abu nasir di naikkan pangkat melalui transfer, dan jika penggantinya dari kaum yang sama, maka anggaplah sahaja plant itu bakal menjadi mini qatif(tempat tinggal umum kaum tersebut). Teringat masa melancong di dubai, apabila memasuki masjid, 3 orang je termasuk eric yang bukan dari kaum tu. yang selebihnya, solat dengan tisu & batu kat tempat sujud! terus rasa seriau nak solat kat masjid atau surau.

kenapa rasa seriau? untuk pengetahuan para pembaca, kaum ini lansung tidak memusuhi kaum yahudi dan nasrani tetapi mereka amat memusuhi kita yang mengikut ahli sunnah wal jamaah. dan jika berlaku perang, mereka pasti akan menyebelahi mereka-mereka yang menentang ahli sunnah wal jamaah! (sila Klik Puak 110 untuk mengetahui lebih lanjut) kenapa mereka dikumpul di satu plant sahaja? wallahua'lam..
(Home)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pages